Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Startsida interna e-tjänster
  • Personuppgifter
Logga in
  • StartsidaPil

Beställning av bussresa

  1. Skapa bussreseförfrågan
    - För att skapa en bussreseförfrågan loggar ni in med ert vanliga användarnamn och lösenord (samma som på datorn).
    - Förfrågan ska skickas senast 7 dagar innan avresedagen och görs genom att efterfrågad information ifylles. Samtliga fält uppmärkta med en * är obligatoriska och måste fyllas i.
    - Önskas bokning av buss för återkommande resor under en period är det viktigt att detta beskrivs tydligt i fältet som avser ”beskrivning av önskad rutt”.
    - När förfrågan har skickats har sedan bussbolagen 4 dagar på sig att inkomma med svar.
    - Uppkommer det frågor från leverantörerna kring uppdraget ska svar lämnas till samtliga leverantörer för likabehandling, förslagsvis via mejl.
  1. Utvärdera anbuden
    - Efter sista svarsdag har passerat kommer ett mejl med länk till sammanställning över inkomna anbud att skickas till den person som skapat förfrågan.
    - Den Leverantör som lämnat lägst pris ska tilldelas uppdraget.
    - Om ingen Leverantörer kan bistå med transport för samtliga passagerare sker tilldelning enligt rangordningsprincipen utifrån lägst pris, dvs. den anbudsgivare som rangordnats som nummer 1 tillfrågas först och om denne inte kan leverera hela eller delar av beställningen går frågan vidare till nummer 2 osv.
  1. Beslut om tilldelning
    - Beslut om tilldelning ska meddelas snarast möjligt efter utvärdering.
    - Beslutet meddelas i e-tjänsten genom att välja anbudet med lägst pris och sedan trycka på slutför/skicka. Samtliga anbudsgivare får då ett mejl med information om vem som tilldelats uppdraget.
    - När Beslut skickats bör kontakt tas med vinnande leverantör via mejl/telefon för att bekräfta beställningen.

OBSERVERA att inkomna anbud omfattas av sekretess till och med att tilldelningsbeslut skickats. 

 

Logga in

Stadshuset, Kuben, Rådhustorget 3C
311 80 Falkenberg


Telefon: 0346-88 60 00
E-post: kontaktcenter@falkenberg.se