Om du har tecknat ett avtal gällande IT-system för din avdelning eller förvaltning så ska det, förutom diarieföras hos dig, registreras i denna e-tjänst. Efter registreringen läggs avtalet upp i kommunens avtalskatalog och vi får en bättre kontroll över vilka avtal som finns tecknade.
För att kunna registrera ett avtal i e-tjänsten behöver du följande uppgifter:
- Leverantörens namn och organisationsnummer
- Kontaktuppgifter till leverantörens kontaktperson för avtalet (namn, telefon, e-post)
- Avtalets namn (benämning)
- Diarienummer
- Kortfattad beskrivning av avtalet
- Avtalets startdatum
- Avtalets slutdatum
- Information om eventuell förlängning av avtalet
- Vilket huvudobjekt systemet tillhör (enligt systemförvaltningsmodellen)
- Vem som är objektsledare för systemet
- Avtalet, observera att det är huvudavtalet för IT-tjänsten som ska registreras. Eventuella avtalsbilagor, pub-avtal, etc. bifogas i samma ärende som huvudavtalet.